Jak u Shoptetu nastavit export objednávek pro Českou poštu

Jak u Shoptetu nastavit export objednávek pro Českou poštu

Jednou z věcí, která vám může výrazně ušetřit čas s vyřizováním objednávek, je jejich hromadný export do administrace daného dopravce. V tomto článku se podíváme, jak správně nastavit export pro Českou poštu, která je v naší zemi stále nejvyužívanějším způsobem dopravy zboží.

Mnoho klientů Shoptetu tuto možnost nevyužívá, přesto je její nastavení snadné a dokáže vám opravdu ulehčit práci.

Jestliže na svém e-shopu využíváte služby Balík do ruky i Balík na poštu, pak je třeba si uvědomit, že export objednávek pro obě služby bude probíhat samostatně. Nelze tedy exportovat objednávky se službou Balík do ruky pohromadě s objednávkami, u nichž zákazník zvolil Balík na poštu.

Což o to, takový export byste v administraci svého e-shopu vytvořili, ale do rozhraní Podání online od České pošty byste s importem objednávek už úspěšní nebyli.

Jdeme tedy na to…

V administraci svého e-shopu si v seznamu objednávek zaškrtnete ty, které chcete exportovat. Buď tedy pouze objednávky s Balíkem do ruky nebo pouze Balíkem na poštu, nikoliv dokupy.

Poté nahoře nad seznamem objednávek zvolíte Funkce -> Export -> Česká pošta. Vytvoří se vám v Excelu export, který uložíte do svého PC. To je ze strany e-shopu všechno.

Nyní přijde ta podstatnější část exportu a následného importu objednávek v rozhraní Podání online.

Nejdříve je třeba si správně nakonfigurovat import dat, což je vlastně na celém procesu ten nejdůležitější krok. V Podání online na kartě Zásilky zvolíte Zásilky -> Import dat a vpravo dole kliknete na tlačítko Konfigurace a následně opět v dolní části webu na tlačítko Nová konfigurace, abyste měli prázdný konfigurační formulář.

Nyní je potřeba do daných políček vepsat správná čísla sloupců z exportovaného souboru.

export-postaVyplňte tedy následující pole příslušnými čísly:

  • Příjmení/Název: 1
  • Jméno: 2
  • IČ: 6
  • Obec: 5
  • Ulice: 3
  • PSČ: 4
  • Mobil: 12
  • E-mail: 13
  • Udaná cena: 8
  • Dobírka: 9
  • VS poukázka: 11
  • Typ zásilky: 14

Ostatní políčka můžete nechat volná.

Poté zaškrtněte v části „Generovat“ políčka Generovat ID i Generovat služby, stát zvolte Česká republika, Technologické číslo nechte, jaké tam máte, a Typ zvolte DR-Do ruky. Následně pod tím zaškrtněte políčka Avízo S+E (pokud tedy zákazníci na vašem e-shopu vyplňují telefon i e-mail) a Bezdokladová dobírka.

Jelikož jsme Typ zásilky zvolili DR-Do ruky, bude tento export pro objednávky, u nichž zákazník zvolil Balík do ruky. Export si v horní části pojmenujte a pak uložte.

Ještě zbývá vytvořit konfiguraci pro Balík na poštu. Znovu kliknete na Nová konfigurace a vyplníte všechno na chlup stejně, pouze v části „Generovat“ jako Typ zvolíte NP-Na poštu. Konfiguraci pojmenujete a uložíte

Nyní již můžeme objednávky do rozhraní Podání online importovat. Najedete tedy na kartě Zásilky vlevo na Zásilky -> Import, dole zvolíte příslušnou konfiguraci, kliknutím na tlačítko Procházet najdete soubor s exportovanými objednávkami, který jste si vytvořili v administraci svého e-shopu, a poté už jen kliknete na tlačítko Import CSV a zvolíte podání a dávku, do které si přejete import provést.

V tabulce nad tím se vám začne točit taková červená stopka. Chvilku počkejte a poté můžete kliknout na tlačítko Aktualizovat, pokud nebude nahlášena žádná chyba, import se povedl. Importované objednávky pak naleznete v příslušné dávce.

Štítky: , ,

Komentáře

Buďte prvním, kdo okomentuje článek!

Upozornit mě
avatar
wpDiscuz