Proč vytvářet vlastní stavy objednávek

Proč vytvářet vlastní stavy objednávek

Provozujete internetový obchod na platformě Shoptet? A využíváte pouze základní stavy objednávek nebo při provozu e-shopu používáte i své vlastní? Proč se ptám… Dnes vám totiž vysvětlím, v čem je výhoda používání vlastních stavů objednávek a automatických e-mailů.

Shoptet nabízí 3 defaultní systémové stavy objednávek – Nevyřízená, Vyřizuje se, Vyřízena. Pokud pracujete pouze s těmito třemi stavy, asi jste si na to zvykli a stačí vám to. Nicméně pokud chcete mít ve svých objednávkách větší přehled a zákazníkům nabídnou lepší stupeň komunikace, pak byste rozhodně počet stavů objednávek a na ně navazujících automatických e-mailů měli rozšířit.

Opět vám ukážu, jak se stavy objednávek pracujeme v našem e-shopu www.vlapa.cz.

Kromě již zmíněných systémových stavů Nevyřízena a Vyřizuje se, využíváme několik vlastních.

Stav Nevyřízena

Zde je vše jasné, jakmile padne do e-shopu objednávka, automaticky se označí jako nevyřízena.

Stav Vyřizuje se

V okamžiku, kdy sedneme k počítači a vhrneme se na objednávku, přepínáme na stav Vyřizuje se.

Stav Vyřizuje se – platba přijata

Pokud je objednávka placena převodem na účet, dáváme vlastním stavem Vyřizuje se – platba přijata a automaticky odeslaným e-mailem zákazníkovi vědět, že platba za jeho objednávku již dorazila na náš účet a že budeme při nejbližší možnosti zboží expedovat.

Tento stav jsme zřídili proto, abychom zákazníka neuváděli do zbytečného očekávání, co je s jeho objednávkou.  Jelikož platba předvodem může mezi bankami trvat i 2 dny, čekání na vyřízení objednávky se tak může značně protáhnout.

Například zákazník provede ve středu objednávku, v pátek odpoledne peníze dorazí na náš účet, ale jekolikož řidič PPL byl u nás už dopoledne, balík budeme odesílat až v pondělí. Místo toho, aby celý víkend zákazník čekal, co že se děje s jeho objednávkou, dostane od nás v pátek odpoledne jasnou zprávu, že platba byla přijata, že s objednávkou stále pracujeme, nemusí mít z ničeho strach.

Stav Vyřízena

Nepoužíváme systémový stav Vyřízena, ale zde využíváme paralelně hned 4 vlastní stavy objednávek, a to v závislosti na tom, jakému dopravci balík předáváme.

Pokud balík předáváme přepravní společnosti PPL, přepneme na stav Vyřízena – PPL, pokud se jedná o Českou poštu a balík do ruky, pak přepínáme na stav Vyřízena – Balík do ruky, u balíku na poštu je to pochopitelně Vyřízena  – Balík na poštu. Poslední volbou je u nás Zásilkovna, v tom případě přepínáme na Vyřízena – Zásilkovna.

Takto to máme z toho důvodu, abychom mohli zákazníkovi v automaticky odeslaném e-mailu, který se na tento stav váže, jasně sdělit, jakým způsobem jsme jeho balík odeslali a mohli mu také nabídnou relevantní URL adresu pro sledování balíku u daného dopravce.

Stav Dokončena

Posledním našim stavem objednávky je vlastní stav s označením Dokončena. K tomuto stavu se již neváže žádný e-mail, má pouze pro nás informativní charakter. A to takový, zda jsme již za objednávku obdrželi peníze.

Pokud je objednávka placena předem nebo kartou online, tak do tohoto stavu přepínáme objednávku ihned poté, co jej přepneme do stavu Vyřízena. Pokud je ale na dobírku, tak s tímto stavem u dané objednávky čekáme až do té doby, než nám od dopravce dobírka dorazí na účet.

Máme tak dokonalý přehled o tom, za které objednávky už máme zaplaceno, a u kterých ještě čekáme na peníze z dobírky.

Štítky: , ,

3
Komentáře

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Ondřej DědičPetr PáralMartin Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovějšího nejstaršího nejoblíbenějšího
Upozornit mě
Martin
Guest

„…a mohli mu také nabídnou relevantní URL adresu pro sledování balíku u daného dopravce.“

To můžete i tak… #PACKAGE_URL#

Ondřej Dědič
Guest

Souhlasím, místo těchto několika možností máme jednu s tímto příznakem #PACKAGE_URL#, který dokonale přizpůsobí konkrétní druh dopravy. Za mě tedy volíme jednodušší postup, byť i tak je „personalizovaný“ 🙂