Jak u Shoptetu nastavit export objednávek pro Českou poštu

Jak u Shoptetu nastavit export objednávek pro Českou poštu

Jednou z věcí, která vám může výrazně ušetřit čas s vyřizováním objednávek, je jejich hromadný export do administrace daného dopravce. V tomto článku se podíváme, jak správně nastavit export pro Českou poštu, která je v naší zemi stále nejvyužívanějším způsobem dopravy zboží.

Mnoho klientů Shoptetu tuto možnost nevyužívá, přesto je její nastavení snadné a dokáže vám opravdu ulehčit práci.

Jestliže na svém e-shopu využíváte služby Balík do ruky i Balík na poštu, pak je třeba si uvědomit, že export objednávek pro obě služby bude probíhat samostatně. Nelze tedy exportovat objednávky se službou Balík do ruky pohromadě s objednávkami, u nichž zákazník zvolil Balík na poštu.

Což o to, takový export byste v administraci svého e-shopu vytvořili, ale do rozhraní Podání online od České pošty byste s importem objednávek už úspěšní nebyli.

Jdeme tedy na to…

V administraci svého e-shopu si v seznamu objednávek zaškrtnete ty, které chcete exportovat. Buď tedy pouze objednávky s Balíkem do ruky nebo pouze Balíkem na poštu, nikoliv dokupy.

Poté nahoře nad seznamem objednávek zvolíte Funkce -> Export -> Česká pošta. Vytvoří se vám v Excelu export, který uložíte do svého PC. To je ze strany e-shopu všechno.

Nyní přijde ta podstatnější část exportu a následného importu objednávek v rozhraní Podání online.

Nejdříve je třeba si správně nakonfigurovat import dat, což je vlastně na celém procesu ten nejdůležitější krok. V Podání online na kartě Zásilky zvolíte Zásilky -> Import dat a vpravo dole kliknete na tlačítko Konfigurace a následně opět v dolní části webu na tlačítko Nová konfigurace, abyste měli prázdný konfigurační formulář.

Nyní je potřeba do daných políček vepsat správná čísla sloupců z exportovaného souboru.

export-postaVyplňte tedy následující pole příslušnými čísly:

  • Příjmení/Název: 1
  • Jméno: 2
  • IČ: 6
  • Obec: 5
  • Ulice: 3
  • PSČ: 4
  • Mobil: 12
  • E-mail: 13
  • Udaná cena: 8
  • Dobírka: 9
  • VS poukázka: 11
  • Typ zásilky: 14

Ostatní políčka můžete nechat volná.

Poté zaškrtněte v části „Generovat“ políčka Generovat ID i Generovat služby, stát zvolte Česká republika, Technologické číslo nechte, jaké tam máte, a Typ zvolte DR-Do ruky. Následně pod tím zaškrtněte políčka Avízo S+E (pokud tedy zákazníci na vašem e-shopu vyplňují telefon i e-mail) a Bezdokladová dobírka.

Jelikož jsme Typ zásilky zvolili DR-Do ruky, bude tento export pro objednávky, u nichž zákazník zvolil Balík do ruky. Export si v horní části pojmenujte a pak uložte.

Ještě zbývá vytvořit konfiguraci pro Balík na poštu. Znovu kliknete na Nová konfigurace a vyplníte všechno na chlup stejně, pouze v části „Generovat“ jako Typ zvolíte NP-Na poštu. Konfiguraci pojmenujete a uložíte

Nyní již můžeme objednávky do rozhraní Podání online importovat. Najedete tedy na kartě Zásilky vlevo na Zásilky -> Import, dole zvolíte příslušnou konfiguraci, kliknutím na tlačítko Procházet najdete soubor s exportovanými objednávkami, který jste si vytvořili v administraci svého e-shopu, a poté už jen kliknete na tlačítko Import CSV a zvolíte podání a dávku, do které si přejete import provést.

V tabulce nad tím se vám začne točit taková červená stopka. Chvilku počkejte a poté můžete kliknout na tlačítko Aktualizovat, pokud nebude nahlášena žádná chyba, import se povedl. Importované objednávky pak naleznete v příslušné dávce.

Štítky: , ,

4
Komentáře

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
AdamTomRobin ŠustaiDagmar Kotrbová Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovějšího nejstaršího nejoblíbenějšího
Upozornit mě
Dagmar Kotrbová
Guest

Dobrý den, velmi jsem ocenila pomoc při nastavení exportů pro poštu nikde jinde jsem toto nenašla. Mám podle Vaší nápovědy nastaveny exporty -balík do ruky, balík na poštu a doporučené RR, které mi fungovaly. Nyní ale došlo k nějaké aktualizaci u shoptetu kdy u telefonního čísla přidali předčíslí +420 do samostatné kolonky a telefon se přestal úplně exportovat. Tudíž není ani zaškrtnuto políčko avízo S+E i když jej mám v nastavení nakonfigurované. Prosím poradíte jak upravit nastavení u exportu? děkuji s pozdravem Dagmar Kotrbová

Robin Šustai
Guest
Robin Šustai

Moc děkuji, pomohlo

Tom
Guest
Tom

Dobrý den,
konečně návod, který je zcela konkrétní a jasný! Moc mi pomohl, díky moc!

Adam
Guest

Chybí Vám tam 7 hmotnost a 10 doplňkové služby, pak není třeba zaškrtávat generovat, tzn. je možné použít jednu konfiguraci pro všechny zásilky… Vůbec Vám tam toho chybí hodně. Správně je to takto, aby chodily avíza atp. 1.Název firmy / Příjmení. 2.Jméno. 3.Ulice + číslo popisné. 4.PSČ. 5.Město. 6.IČO. 7.Váha zásilky. 8.Celková cena. – Udaná cena 9.Cena dobírky. 10.Doplňkové služby (U balíkových zásilek je povinná služba 7. V případě použití bezdokladové dobírky se uvádí 7+41. 11.Číslo objednávky – VS poukázka Telefonní číslo pro automatické SMS avízo adresátovi (nutno používat výhradně číslo mobilního telefonu). 12.E-mail pro automatické avízo adresátovi (nepovinné). Druh… Zobrazit více »